تصمیم سوال برانگیز شورای ترافیک استان در مورد جاده بیستون و چالشی به نام «دوربرگردان» را در ادامه بخوانید. به گزارش باختر، در مسیر جاده کرمانشاه به بیستون که سه شهرک صنعتی فرامان، بیستون و زاگرس قرار دارد در نزدیکی کارخانه سیمان یک دوربرگردان وجود داشت که بنابه تصمیم شورای ترافیک استان، مدتی است آن […]

تصمیم سوال برانگیز شورای ترافیک استان در مورد جاده بیستون و چالشی به نام «دوربرگردان» را در ادامه بخوانید.

به گزارش باختر، در مسیر جاده کرمانشاه به بیستون که سه شهرک صنعتی فرامان، بیستون و زاگرس قرار دارد در نزدیکی کارخانه سیمان یک دوربرگردان وجود داشت که بنابه تصمیم شورای ترافیک استان، مدتی است آن را حذف و کار تردد برای وسایل نقلیه به ویژه کارگران این سه شهرک صنعتی را بسیار دشوار کرده است.

پرسنل و کارگران این سه شهرک صنعتی باید برای بازگشت به شهر کرمانشاه از مسیر زیرگذر رحیم آباد استفاده کنند یا تا پلیس راه بیستون بروند. که این اقدام باعث ترافیک سنگین در طول مسیر و همچنین بروز تصادفات بسیاری شده است.

درخواست مردم منطقه به ویژه کارکنان و کارگران این سه شهرک صنعتی استان از استاندار، نمایندگان مردم در مجلس و شورای ترافیک استان این است که مجددا دوربرگردان کارخانه سیمان را راه اندازی کنند و آنها را از اتلاف وقت، هزینه و خطرات مضاعف تصادف نجات دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفتگو  خبرنگار مهر اظهار کرد: دوربرگردان کارخانه سیمان غرب در محور کرمانشاه به بیستون یکی از نقاط پرحادثه مصوب مهم در کرمانشاه است و با توجه به اینکه این محور پرترددترین محور استان و مسیر اصلی تردد زوار اربعین حسینی (ع) به شمار می‌رود اصلاح این نقطه پرحادثه بسیار حائز اهمیت بود.

سید شهرام کهریزی افزود: اصلاح این نقطه به صورت زیرگذر اجرا می‌شود و مسیر دسترسی به دورود فرامان، کارخانه سیمان غرب و روستای «سه‌چک» از طریق زیرگذر انجام خواهد شد.

وی گفت: پروژه احداث تقاطع غیر همسطح کارخانه سیمان غرب و رفع نقطه پرحادثه این منطقه، ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: شروع عملیات اجرایی پروژه با ساخت باکس‌های بتنی آغاز شده و با اتمام ساخت باکس‌های بتنی با دهانه ۶ متری (وزن تقریبی ۴۰ تن) انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: عملیات احداث مسیر انحرافی جهت تردد کاربران جاده‌ای در محور کرمانشاه به بیستون به باند رفت و برگشت به صورت موقت انجام شده و شروع عملیات خاکبرداری زیرگذرها عملیات احداث رمپ های زیرگذرها با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد پایان یافته است.

کهریزی در پایان افزود: نیاز به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل پروژه می‌باشد که در صورت تأمین اعتبار لازم تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.