در ابتدای بهمن ماه سال گذشته جناب استاندار کرمانشاه فرمان ده ماده ای را خطاب به مدیران کل و فرمانداران استان ابلاغ و از آنان درخواست نمود نقاط ضعف، قوت، فرصت ها و تهدیدهای دستگاههای اجرایی خود و همچنین تدوین و اعلام برنامه های سه ماهه و شش ماهه را بیان و در آخر این فرمان […]

در ابتدای بهمن ماه سال گذشته جناب استاندار کرمانشاه فرمان ده ماده ای را خطاب به مدیران کل و فرمانداران استان ابلاغ و از آنان درخواست نمود نقاط ضعف، قوت، فرصت ها و تهدیدهای دستگاههای اجرایی خود و همچنین تدوین و اعلام برنامه های سه ماهه و شش ماهه را بیان و در آخر این فرمان هم از مدیران درخواست شده بود که چنانچه جای استاندار باشند سه اقدام مهم و اساسی که انجام می دادند کدام بود؟ در همان ایام نیز از طریق همین جریده از جناب والی درخواست نمودیم شما هم به سان بقیه مدیران برای این فرمان ده ماده ای دیدگاه و پیشنهادات خود را بیان بفرمایید و درخواست گردید مجموعه نظرات و پیشنهادهای دریافتی مدیران هم بصورت کلی جمعبندی و به سمع و نظر افکار عمومی برسد و بدانیم این مدیران در کجای کار هستند؟با گذشت چند ماه از صدور ده فرمان هم اکنون شاهد تغییرات عمده مدیران و جابجایی فرمانداران هستیم . آیا این تغییرات بر مبنای همان خروجی از ده فرمان صورت گرفته است؟ در این صورت جای امیدواری خواهد بود که این جابجایی ها مبنای درستی داشته و صرفا تن دادن به خواسته و نظرات لابی های سیاسی نبوده است.پیشتر باز هم در زمان انتصاب جناب والی هیجدهم گفتیم که جا دارد معاونین و مدیران مجموعه استانداری از نیروهای با تجربه و متخصص در زمینه کاری خود باشند چون تغییر استاندار در کمتر از یکسال بیشترین ضربه را به توان مدیریتی و اجرایی استان وارد نمود و دیگر جایی برای آزمون و خطای مدیران بی تجربه نخواهیم داشت با یارانه هایی که به صورت قطره چکانی و سلیقه ای به بدنه نحیف رسانه ها تزریق می شود، امورات خویش را پیش ببرند.در چنین شرایطی شاید راه اندازی یک شورای راهبری مستقل که متشکل از رسانه ای های با سابقه و جوانان پر انگیزه باشد، در باز تعریف و احیای مجدد رسانه ها موثر باشد. مطالبه گری از مسئولان، برگزاری جلسات با مدیران و الزام مدیران به معرفی مشاور رسانه ای دارای شناسنامه و رزومه، پیگیری برگزاری نشست های خبری توسط اداراتی که سال هاست نشت خبری برگزار نمی کنند، تلاش برای جذب بخشی از بودجه فرهنگی ادارات که رسانه را جدای از فرهنگ می بینند، تربیت نیروی ماهر انسانی با برگزاری دوره های تخصصی، راه اندازی سامانه تولید محتوی به نحوی که محتوهای تولید شده توسط سردبیران قابل خرید باشد، تلاش در جهت الزام ادارات به خرید بخشی از نشریات چاپی استان، تلاش برای اختصاص بخشی از یارانه وزرات ارشاد به تولید کنندگان محتوی( در حال حاضر یارانه فقط به مدیران مسئول پرداخت می شود) و … بخشی از اقداماتی است که شاید در آینده بتواند رسانه های استان را به سر منزل مقصود برساند و جایگاه از دست رفته آنها را باز یابد.